• Svet okolo mňa má pravidlá (organizáciu) – po zobudení sa oblečiem, učešem, umyjem si zuby a naraňajkujem sa. Mama ma umýva vždy rovnakým spôsobom – zapne vodu, ovlaží mi ruky pod tečúcou vodou, stlačí mydlo… takto to budem robiť aj ja.
  • Svet okolo mňa je predvídateľný a bezpečný – aktivity, ktoré sa opakujú približne v rovnakom čase a rovnakým spôsobom každý deň, prinášajú dieťaťu pocit istoty. Či už je to čas na hru, olovrant, spánok alebo návrat rodiča, schopnosť predvídať, čo bude nasledovať, dáva bábätkám aj batoľatám pocit istoty a emočnej stability. Pomáha im veriť, že im dospelé osoby opakovane poskytnú to, čo potrebujú. Iba vtedy, keď sa bábätká cítia bezpečne, sú pripravené robiť svoju „prácu“ – hrať sa, objavovať a učiť sa. Opakované aktivity si môžete zakresliť aj do denníčka (knižky zážitkov). Pomôže to deťom porozumieť, čo sa s nimi bude každý deň diať.
  • Je mi dobre – rutiny prinášajú bábätkám zvyčajne príjemný výsledok – čistá plienka, plné bruško, odpočinutá hlava, vyhraté ruky a zábava.
  • Som dôležitý a dokážem to – samozrejme, na začiatku je to rodič, ktorý bábätko oblieka, umýva a kŕmi. Avšak časom, ako sa aktivita znova a znova opakuje, deti začnú mať túžbu prevziať kontrolu. Povzbudzujte dieťatko, aby bolo aktívne. Nechajte ho pretiahnuť si sveter cez hlavu alebo vytlačiť pastu na kefku. Bude to skvelá príležitosť, aby sa verbálne alebo neverbálne vyjadrilo, čo od vás potrebuje a chce. Viaceré deti, ktoré sú naučené, že im rodičia aktivity komentujú, si ich nielen začnú komentovať samy pre seba: „Dávaj pozor, Maťko,“ ale ich aj postupne dopĺňať, „… a teraz si dáme pastu.“ Niektoré dokonca navrhnú novú rutinu, jej začiatok a koniec. Rutiny sú skvelé, pretože samostatnosť a sebadôvera dieťaťa sa budujú práve tým, že dieťa môže opakovane a aktívne robiť a skúšať veci bez pocitu zlyhania.