„Páči sa mi, keď sa ma niekto spýta: ‚Ako vám môžem pomôcť? Čo môžem pre vás urobiť?‛ Vtedy mám pocit, že mu na mne záleží.‟

 

„Vždy sa ma logopedička spýtala, čo nás s dcérou baví robiť spolu a potom vymyslela hru na základe toho, kde sa práve naša dcéra nachádzala. Nevnucovala nám aktivity, ktoré by nám boli cudzie.‟

 

„Pri práci s dieťaťom si u odborníka nadmieru vážim ochotu byť flexibilný. Je úžasné, ak dokáže ponúkať alternatívy a zbytočne nevnucuje aktivity, ktoré sú nám cudzie, zbavuje tak zbytočnej frustrácie nielen mňa, ale aj seba. Bolo ťažké, keď sme dostali na domácu úlohu cvičenie, ktoré som nielen nevedela dobre urobiť, ale ktoré môjho syna vôbec nebavilo. Cítila som sa pod veľkým tlakom a frustráciou, keď som videla, že nám to ani pri veľkej snahe nejde. Priznávam, že boli chvíle, keď som to vykonávala len z povinnosti a povrchne a potom som akurát mala pocity tlaku, hanby a zlyhania.‟

 

 „Cítila som sa zúfalo, keď sa ma pedagogička vždy na ďalšom stretnutí spýtala, či som každú z aktivít urobila, či už to syn všetko vie. Tak veľmi som si vtedy priala, aby sa len spýtala, čo nám z ponúkaného sadlo. Možno by som časom našla ja sama odvahu povedať, na čom chcem ešte popracovať, čo mi nejde.‟