Skip to content
Toggle Navigation
Domov
Hra
Posunky
Prstová abeceda
Slovník
Učíme sa
Ciele
O nás
Kontakt
Podporte nás
Search for:
Toggle Navigation
Porucha sluchu
Sluchový systém (ucho a mozog)
Šírenie zvuku vzdušnou a kostnou cestou
Obojstranné počutie
Príznaky poruchy sluchu
Dôsledky poruchy sluchu na dieťa
Negenetické príčiny poruchy sluchu
Infekcie a choroby u mamy
Problémy počas pôrodu
Lieky
Nízka pôrodná hmotnosť
Infekcie počas detstva
Infekcia stredného ucha u dieťaťa
Zväčšený vestibulárny akvadukt (EVA alebo LVAS)
Hluk, náraz a poranenie hlavy
Genetické príčiny poruchy sluchu
Základy genetiky
Genetické vyšetrenie poruchy sluchu
Nesyndrómová porucha sluchu
Mitochondriálna porucha sluchu
Syndrómová geneticky podmienená porucha sluchu
Stupne straty sluchu
Typy porúch sluchu
Prevodová porucha sluchu
Percepčná porucha sluchu
Zmiešaná porucha sluchu
Sluchová neuropatia
Centrálna porucha sluchu
Jednostranná porucha sluchu
Progresívna porucha sluchu
Kolísajúca porucha sluchu
Náhla percepčná strata sluchu
Vyšetrenia sluchu
Skríningové vyšetrenie sluchu v pôrodnici
Vyšetrenie stavu a funkcie vonkajšieho a stredného ucha
Subjektívne vyšetrenia sluchu v centre
Objektívne vyšetrenia sluchu v centre
Vyšetrenie sluchu a reči počas prevencie u pediatra
Časté otázky k rôznym vyšetreniam sluchu
Audiogram
Čo je to audiogram
Prah počutia, krivka počutia a zisková krivka
Audiogram a stupeň straty sluchu
Značky na audiograme
Príklady rôznych audiogramov
Kompenzačné pomôcky
Načúvacie prístroje
Časti závesného načúvacieho prístroja
Digitálne načúvacie prístroje
Pravidelné kontroly u foniatra
Nastavenie načúvacích prístrojov u dieťaťa
Mýty a fakty o načúvacích prístrojoch
Starostlivosť o načúvacie prístroje
Problémy spojené s používaním načúvacích prístrojov
Ako dieťa privyknúť na nosenie načúvacích prístrojov
FM systém
Kochleárne implantáty
Ako funguje kochleárny implantát
Výhody, riziká a limity
Implantačné kritériá
Obojstranné počutie u dieťaťa s kochleárom
Proces rozhodovania
Operácia – pred a po
Nastavenie kochleáru
Ako dieťa privyknúť na nosenie kochleárov
Udržanie implantátu na hlave dieťaťa
Sluchová výchova a pomoc odborníkov
Stredoušný a kmeňový implantát
Implantovateľné systémy pre kostné vedenie
BAHA
Bonebridge
ADHEAR
Zásady používania kostných vibrátorov
Komunikačné a signalizačné pomôcky
Komunikácia a sluch
Ako sa naladiť na bábätko
Očný kontakt a odzeranie
Komunikácia sa začína doma
Vývin jazyka u malých detí
Posunkovať alebo neposunkovať
Dôvody prečo posunkovať
Uvažujeme o posunkovaní
Ako začať s posunkami
Rutiny a prirodzené prostredie
Denník – knižka plná zážitkov
Reč, čítanie, kreslenie a prvé 3 roky života
Prečo čítať s dieťatkom s poruchou sluchu.
Kedy, kde a ako často čítať.
3 pravidlá, aby sa z vášho dieťatka mohol stať zanietený čitateľ
Čítanie a posunkovanie.
Rozprávanie príbehov.
Kreslenie, základ budúceho písania aj tvorivosti.
Aktivity deti do 1 roka
Sluchová výchova
Rané poradenstvo
Rodina s dieťaťom s poruchou sluchu
Rodičia
Dieťa s poruchou sluchu
Ako minimalizovať dôsledky poruchy.
Výchova dieťaťa s poruchou sluchu
Názory rodičov na výchovu
Ako vidia výchovu ľudia s poruchou sluchu
Rané poradenstvo – pomoc v čas
Tímová spolupráca – odborníci
Kultúra a komunita Nepočujúcich
Pravidlá správania a zvyky v komunite Nepočujúcich
Prínos komunity Nepočujúcich
Posunky a 2 komunity
Záznamy z webinárov pre rodičov detí s poruchou sluchu
Pre odborníkov
Tím – prosby a odporúčania od rodičov k odborníkom
Vzdelávanie
Predškolský vek
Predmatematické predstavy
Orientácia v čase a priestore
Zrakové vnímanie
Hmatové vnímanie, zmysly
Motorika
Sebaobsluha
Search for:
Učíme sa
Silvia Hovorkova
2023-08-29T15:53:50+02:00
Čas a kalendár
Číslovky a množstvo
Jedlo a pitie
Mesto a dedina
Rodina
Rozprávka
Škola a škôlka
Vyberte, prosím, najprv kategóriu:
Page load link
Go to Top